X
Produkt byl přidán do objednávky.
Úvod Club Tipy a rady Jak správně pečovat o baterii motocyklu

Jak správně pečovat o baterii motocyklu

Moto baterie bez energie

Většině z nás se již bohužel někdy stalo, že po zimě (případně i při delší přestávce během sezóny) přišli k motocyklu a zjistili, že je naše baterie "mrtvá" a motocykl nelze nastartovat :-(

Údržba akumulátoru během zimního období je známá věc a neměla by končit s posledními mrazy. 

Určitě to také znáte, když se chystáte na výlet, vše máte zabaleno a připraveno a po naskočení na motocykl zjistíte, že ani "neškrtne"Tuto situaci si nikdo z nás nepřeje zažít. Je třeba si včas uvědomit, že nároky na baterii v moderním motocyklu plného elektroniky jsou vysoké a záleží i na nás, jak dlouhou nám bude sloužit. 

Srdce motocyklu

Baterie YUASA do motocyklu

Při výrobě baterie do motocyklu je kladen velký důraz na minimální velikost a váhu akumulátoru, proto není vždy možné, aby baterie, která není ve stoprocentním stavu, pojmula dostatečnou kapacitu potřebné energie pro start motocyklu. Krátké projížďky nám v dobití (i když zdánlivě malé baterie) nepomůžou, ba naopak - dokážou malou baterku negativně poznamenat. 

V tomto článku si zopakujeme, jak správně pečovat o baterii, aby nám co nejdéle vydržela a nemuseli jsme jí každý rok měnit za novou. V první řadě je třeba nepodceňovat a dodržovat obecné zásady péče o baterii:

  • Nikdy nenechávejte baterii v motocyklu přes zimu i když si myslíte, že máte motocykl v prostředí, kde teplota neklesá pod bod mrazu. Raději ji odpojte.

  • Pokud motocykl nepoužíváte déle jak měsíc, baterii uskladněte nejlépe v suché místnosti při teplotě 5 - 15 °C

  • Baterii uchovávejte v řádně nabitém stavu. Jestliže během skladování klesne klidové napětí vašeho akumulátoru na 12,2 V, je třeba ho dobít. 

  • Na povrch baterií nepokládejte žadné vodivé ani nevodivé předměty.

  • Nikdy nenabíjejte bezúdržbové baterie autonabíječkou. Je nutné používat pulsní nabíječky k tomu určené. Pokud napětí u těchto baterií klesne pod 8 V, jsou nenávratně zničeny. 

Dobíjení baterie

Udržujte energii vaší baterie po celou zimu

Jak jsme si již řekli, akumulátor vašeho motocyklu by přes zimu rozhodně neměl zůstávat v teplotách pod nulou. Proto je ideální baterii vymontovat a uložit do suchého prostředí se stálou teplotou kolem 5 - 15 °C. 

Nezapomeňte také, že čím je teplota skladování vyšší, tím rychleji probíhají chemické reakce uvnitř baterie a je rychlejší samovybíjení (skvělým místem pro zimní spánek je sklep). 

Jestliže baterii nelze snadno vyndat úplně, je dobré alespoň odpojit jeden kabel od baterie. Tímto postupem se zabrání vybití baterie, například u motocyklů s čipy, alarmy, nebo jiného skrytého odběru energie.

Tím však naše péče o baterku rozhodně nekončí. Aby nám dobře a dlouhodobě sloužila, měli bysme ji pravidelně připojit na nabíječku

Po vyndání vizuálně zkontrolujte, zda není baterie poškozená. V případě, že je údržbová, s tekutým elektrolytem, je třeba zkontrolovat hladinu elektrolytu a případně doplnit destilovanou vodou. U gelových baterií postačuje vizuální kontrola a k dobíjení je třeba používat inteligentní nabíječky, které průběžně sleduje stav baterie a v případě potřeby ji dobije.

Na udržovací nabíječce může být baterie připojena více dnů, ale ani zde není správná myšlenka že

“Baterii přes zimu nechám na udržovací nabíječce, a mám klid…”

Většina nabíječek má udržovací napětí nastavené na 13,5 V a ponechání baterie na této nabíječce po dobu několika hodin není problém, pokud ale zůstane v tomto stavu několik dní až týdnů, dochází ke korozi kladné mřížky, a tím se akumulátor poškozuje a zkracuje se jeho životnost. Důležité je zmínit i fakt, že permanentní zapojení elektrického zařízení (nabíječky) "někde v garáži" bez naší pravidelné kontroly, je do určité míry bezpečnostním rizikem. Proto raději nabíječku po proběhnutí nabíjecího cyklu vždy odpojde a nenechávejte ji napojenou, přestože to výrobci nabíječek doporučují.

Nabíječka motocyklových baterií

Pokud vlastníte pouze klasickou nabíječku baterií, pak byste měli kontrolovat napětí akumulátoru, jednou měsíčně ho dobít a následně odpojit.

Jakmile nabíjení jakéhokoliv akumulátoru ukončíme a nabíječku odpojíme, dojde okamžitě k poklesu napětí, protože baterie po nějakou dobu ještě dokončují chemické procesy. Akumulátor by měl být tedy před namontování do motocyklu ponechán ještě nějakou dobu v klidu

Pro klidnou jízdu a životnost baterie nezapomínejte ani v průběhu roku na udržování čistoty, kontrolu hladiny elektrolytu a dotažení svorek od kabelů. 

Servis baterie na motocyklu

V našem servisu nabízíme službu zjištění "orientačního" stavu vaší baterie. Baterii jednoduše napojíme na měřící přístroj, který pak vytiskne protokol, kde je možné se dočíst informace o naměřeném napětí, vnitřním odporu a startovací kapacitě za studena - CCA (Cold Cranking Amps), tedy informativním stavu vaší baterie.

"PŘI VÝBĚRU A DOTAZECH NEVÁHEJTE A PORAĎTE SE S PERSONÁLEM PRODEJNY ZDA JSOU VÁMI VYBRANÉ SLUŽBY A PRODUKTY PRÁVĚ PRO VÁS TO PRAVÉ"

Vytisknout stránku


CHARGING CABLE

485 Kč
 ks

Dostupnost Do 5 prac. dnů i

DÁRKOVÝ POUKAZ SERVIS 1000KČ

1 000 Kč
 ks

Dostupnost Skladem

NABÍJEČKA PRO LITHIOVÉ BATERIE GYSFLASH …

1 515 Kč
 ks

Dostupnost Do 5 prac. dnů

LITHIOVÁ BATERIE LIFEPO4 FULBAT 12V, 1,6…

1 682 Kč
 ks

Dostupnost Do 5 prac. dnů i



Vyhledávač dílů KTM

© 2024, Flash team s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů (GDPR) | Prohlášení o přístupnosti | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA | E-shop vytvořen na B2C Brána | XHTML 1.0