Příprava motorky na první vyjížďku
Je jasné, že s oteplováním se nemůžete dočkat první vyjížďky. Na tu je ale dobré připravit sebe i stroj. Co vše zkontrolovat a na co nezapomenout?
Zkontrolujte kapaliny
Před první vyjížďkou je fajn se ujistit, zda je všeho dostatek. Týká se to paliva, brzdové kapaliny a motorového oleje. Hladinu v nádrži spousta moderních strojů ukáže na displeji, kdo natankoval na podzim plnou benzínu bez biosložky, pravděpodobně mít problém nebude. Horší je to s klasickým palivem, ve kterém biosložka po čase degraduje. Po půl roce už to může být znát. V nejhorším případě motorka nepůjde nastartovat a bude vyžadovat servis.

Brzdová kapalina se dá zkontrolovat vizuálně pohledem na nádržku\, motorový olej se kontroluje buď měrkou\, a to podobně jako u auta (přesný postup je popsaný v manuálu), nebo přes kontrolní okénko. To má výhodu – je možné se podívat i na barvu maziva. Mimochodem, pokud jste nevyměnili olej před koncem sezóny, udělejte to před začátkem té nové. Motoru tím jenom prospějete.
Pneumatiky
U plášťů určitě zkontrolujte, jak moc jsou sjeté, platí, že minimem je 1,6 mm hluboký dezén\, pro mopedy je předpis méně přísný a minimum je 1 mm. Pokud se pohybujete těsně nad předepsanou hodnotou, raději rovnou objednejte pláště nové a na mokru si dávejte opravdu pozor.
Co se týče tlaku\, ten je napsaný v manuálu a bude pravděpodobně v rozmezí 2,5 až 2,8 baru na zadní pneumatice, na přední do 2,5 baru. Menší motocykly s nižším objemem mají většinou o nějakou tu desetinku nižší předepsaný tlak. Měřte ho za studena, ohřátá pneumatika má tlak vyšší než studená. Když už kontrolujete pneumatiky, mrkněte i na brzdové destičky\, jestli nejsou moc sjeté.
Akumulátor
Pakliže jste baterii nepřipojili na podzim na nabíječku\, nebo ji alespoň neuskladnili, udělejte to před první jízdou. Jinak hrozí, že nenastartujete, eventuálně vás může baterie „vypéct“ třeba po zastávce na oběd. Dobití do plna jí prospěje a prodlouží její životnost. Pozor na to, že GEL akumulátory je třeba nabíjet chytrou nabíječkou\, stejně tak lithiové.
Namažte řetěz
Aby motocykl sloužil co nejdéle, je potřeba udržovat řetěz namazaný a čistý. Opět – spousta motorkářů jsou pečlivkové, kteří to dělají na podzim. Pakliže se mezi ně neřadíte, dopřejte mu před první vyjížďkou alespoň namazání, ideálně ho předtím vyčistěte kartáčkem.
Připravte si oblečení
Motohadry také potřebují údržbu, a to jak kožené, tak textilní. Minimálně je fajn očistit zbytky much z podzimu a oblečení naimpregnovat.

Pro kůži je to životně důležité, zanedbaná péče se projeví časem popraskáním\, což, jak se asi dovtípíte, není pro vaši bezpečnost úplně to pravé ořechové. Textil sice nepopraská, ale impregnace umí ochránit před mírným jarním deštíkem docela spolehlivě, proto ji před první vyjížďkou klidně aplikujte. Máte-li k bundě připínací nákrčník, určitě si ho vezměte, svěží jarní vzduch je fajn, ale v podvečer bývá pořád ještě dost chladno. Platí to i pro teplou vložku do kalhot.
Vyčistěte helmu
Motopřilba si také zaslouží pozornost, sklo musí být čisté a není od věci vnitřek vyprat nebo alespoň pravidelně dezinfikovat. Jezdíte-li v kukle, vyperte si ji, nepřehánějte to s pracím práškem ani aviváží, budete to pak čuchat celou jízdu.

Nové motocykly KTM
Nové motocykly CFMOTO
Nové motocykly BETA
Nové motocykly KOVE
DOPRODEJ ND
Nové motocykly a čtyřkolky Kayo
Přilby
Bundy
Airbagové vesty
Dresy
Kalhoty
Kombinézy
Nepromokavé do deště
Rukavice
Boty a ponožky
Chrániče
Brýle
Funkční prádlo
Trika a košile
Mikiny
Bundy
Kalhoty
Kšiltovky a čepice
Sluneční brýle
Batohy a tašky
Domácnost
Boty a příslušenství
Baby sekce
Samolepky
Klíčenky a peněženky
Mobilní telefony
Dílna a garáž
Ostatní doplňky
Navigace komunikace
Elektro
Extra díly
Plexi štítky
Ochrana motocyklu
Oleje a motokosmetika
Přídavná světla
Řidítka a klemy
Sedla, potahy, kryty
Servisní pomůcky
Výfukový systém
Zabezpečení motocyklu
Zrcátka
Zavazadla
Povinná výbava
Brzdy
Filtry
Hefty a rychlopaly
Chladící systém
Páčky a řadičky
Plasty
Podvozek
Řetězové sady
Spojka
Stupačky
pro muže
pro ženy
pro děti
Dárkové Poukazy
