+420 326 334 827
prodejna@flash-team.cz
Dakar je opět oranový!
V ádném případě to ale pro piloty na motocyklech nebyla ádná procházka růovou zahradou - ale to se ani od Dakaru nedá očekávat, e? Jene kromě náročnosti tratě, která soutěící během pekelných dvou týdnů a téměř devíti tisíc kilometrů protáhla územím Argentiny, Bolívie a Chile, na Mattighofenské čekalo také veliké mnoství konkurentů v továrních týmech, z nich zejména mančaft Hondy vypadal (a také byl) hodně nebezpečně. Nejvýraznějí „oranové“ hvězdě, tedy panělu Marcu Comovi, byl letos největím soupeřem Portugalec Joan Barreda Bort, startující s motocyklem Honda CRF 450 Rally. Ten byl dokonce velkou část soutěe v čele závodu, ale v osmé etapě kvůli technickým problémům svého motocyklu nabral velikou ztrátu. Vedení se ujal právě Coma a u nejspí vichni tuili to, co se nakonec stalo skutečností - paněl Marc Coma s motocyklem KTM 450 Rally, připravovaným továrním týmem Red Bull KTM Factory Racing si připsal dalí vítězství, které je ji jeho pátým Dakarským triumfem. Dosáhl tak stejného počtu prvenství, jako má na svém kontě jeho bývalý týmový kolega Cyril Despres a pouze jeden titul mu schází na legendárního Stéphana Peterhansela, který vak k esti motocyklovým prvenstvím přidal dalí čtyři za volantem automobilu.
Marc Coma: „Jsem velmi tastný a velmi hrdý. Jako obvykle to byla velice vyčerpávající rally. Museli jsme druhý den překonat problém, který nás troku zpomalil a v pořadí poslal směrem dolů. Od té doby jsme museli troku změnit strategii a přitlačit, abychom získali čas. Věděli jsme, e pro nás budou klíčové maratonské etapy, a přesně tak tomu i bylo. Jsem velice spokojený s týmem a s lidmi, kteří mě obklopují. Toto páté vítězství o nás vech hodně vypovídá. Úroveň byla opět velmi vysoká a to činí tohle vítězství hodně cenným.“
Neztratili se ale ani dalí piloti, startující na strojích z Mattighofenu. Za stříbrným Portugalcem Paulem Goncalvesem, startujícím v továrním týmu Honda HRC, se seřadilo est pilotů s motocykly KTM 450 Rally. Velkým překvapením bylo třetí místo nováčka této soutěe, kterým byl Australan Toby Price z australského týmu KTM.
Toby Price: “Zisk pódia při mém prvním Dakaru je neuvěřitelný! Jsem doslova okován, vůbec by nenapadlo, e můu být na pódiu hned při své první účasti. Chtěl jsem skončit v první dvacítce a doufal jsem, e mohu atakovat i první desítku, ale první trojka je fakt parádní úspěch. Po polovině závodu jsem začal doufat v první desítku, ale cíl pro Alexe (Doringera) i mě bylo jít postupně den po dni, vydret a nerozbít mainu ani sebe. Bylo také skvělé vidět Marca při jeho pátém vítězství, které je zároveň čtrnáctým pro KTM. Nevěděl jsem, co můu očekávat, sice jsem jel estidenní, ale to se vůbec nedá srovnávat. Je to neuvěřitelně fyzicky i psychicky vyčerpávající, jedou se fakt straně dlouhé vzdálenosti. Stejně neuvěřitelná je i práce v zázemí, kluci jedou skoro non- stop beze spánku. Je to velký tým a tenhle výsledek je dílem celého týmu Nemůeme jmenovat kadého, ale vichni makali fakt straně tvrdě.“
Těsně pod stupněm vítězů skončil Chilan Pablo Quntanilla a na skvělém pátém místě soutě dokončil Slovák tefan Svitko. Vynikající výkon předvedl i jeho krajan Ivan Jake, jen skončil na osmém místě a během soutěe dokázal zvítězit ve dvou etapách. V počtu těchto dílčích vítězství se tak stal nejúspěnějím pilotem KTM!
Parádní výkon předvedli také četí reprezentanti, kterých do letoního ročníku nastoupilo celkem pět. Bohuel hned v prvním týdnu musel po technických problémech svojí Husqvarny odstoupit Zdeněk Gottvald, ale kvarteto startující s motocykly KTM nejene dojelo do cíle, ale navíc na skvělých příčkách. Nejvýe umístěným českým reprezentantem byl překvapivě nováček Ondřej Klymčiw, který po letech strávených v sedle dragsteru přesedlal na rallyový motocykl. Jeho předstartovní prohláení o tom, e by rád skončil do dvacátého místa brala spousta lidí s úsměvem, ale jak Ondřej řekl, tak učinil - v cíli skončil dvacátý! O čtyři příčky za ním dojel ostřílený matador David Pabika, který dokončil svůj devátý Dakar, v něm navíc vystupoval v roli mentora dalího nováčka, kterým byl Milan Engel. Také on se rozhodně neztratil a v cíli mu patřila skvělá třicátá příčka. Svoje nejlepí umístění zaznamenal také Jan Veselý, který dojel na devětatřicátém místě, ale zároveň na čtvrté pozici v kategorii „Marathon“, vypsané pro jezdce bez jakékoliv asistence.
Jak viděl svoji „dakarskou“ premiéru Ondřej Klymčiw?
„Jak vnímám Dakar 2015 s odstupem 48h? Fyzickou stránka je to co vidíme a na co si můeme sáhnout, ale co je opravdu skutečné? Emoce se dají na Dakaru krájet.. Vichni píí a říkají jak je neuvěřitelné co jedinec dokáe, ale u bohuel neslyíte ten pravý příběh. Ten příběh je o lidech, kteří stojí za vámi kadou vteřinou a udělají pro vás cokoliv. Mohou být dokonce na druhé straně světa, ale jejich mylenky, pocity a emoce směřují k vám. Začíná to u koncem července, kdy vám přijde potvrzená přihláka to je první zlom. Druhý je při odjezdu, kdy se loučíte s rodinou.. Takové malé loučení beze slov vlastně probíhá kadé Dakarové ráno. Na přejezdech máte opravdu dostatek času nad vím popřemýlet. Po pravdě přiznám, e mi několikrát ukápla slza, kdy jsem se podíval na fotku mého syna Olivera. Pak si poloíte otázku.. Jak se asi cítí můj taka, který na mě čeká pokadé v cíli? Je to opravdu nával emocí, které musíte potlačit a do měřeného úseku nastoupit s čistou hlavou. Nedokáu si vůbec představit, co se ostatním honí hlavou, ale moná by se stačilo zeptat Co proívá mechanik a trenér Karel? Utáhl jsem tomu klukovi vechno, co jsem měl? Nevykopne ho ze sedla nastavení tlumičů? O tátovi ani nemluvě, prý skoro celý den nemluvil.. Kdy zavoláte domů tak občas zaslechnete vzlykání a cítíte se hrozně. Co přátelé, kamarádi? Proč to vechno? Závodníci na Dakaru jsou jako armáda, je to doslova banda tvrďáků a o věcech jako je cit, se nikdo neopovauje promluvit. Ledy se troku lámou v cíli.. ovem málo kdo pustí emoce ven.. Jak si to vyřeil během posledních 150km na dálnic směrem k podiu a nestydím se za to..K Dakaru patří spoustu nepříjemných a smutných věcí, ale nic není tak strané jako kdy někdo přijde o ivot. S Jakubem z Polska jsem se bohuel nepotkal.. Kubo je mi straně líto co se stalo a přeju ti a ti to nahoře jezdí stejně dobře a nikdy ti nedojde benzín.
Vem moc děkuji.. jmenovat nebudu, protoe kadý ví. Ten ná úspěch je vlastně vá.“
Motocykly, konečné pořadí:
1 1 COMA (ESP) KTM 46:03:49
2 7 GONCALVES (PRT) HONDA + 16:53 min. (penalizace 17 min.)
3 26 PRICE (AUS) KTM + 23:14
4 31 QUINTANILLA (CHL) KTM + 38:38
5 18 SVITKO (SVK) KTM + 44:17
6 11 FARIA (PRT) KTM + 1:57:50 (penalizace 41 minut)
7 9 CASTEU (FRA) KTM + 2:00:14
8 21 JAKE (SVK) KTM + 2:18:18
9 29 SANZ (ESP) HONDA + 2:24:21
10 3 PAIN (FRA) YAMAHA + 3:09:09
20 160 KLYMČIW (CZE) KTM + 6:37:39 (penalizace 40 min.)
24 34 PABIKA (CZE) KTM + 7:17:13
30 151 ENGEL (CZE) KTM + 9:52:35
39 68 VESELÝ (CZE) KTM + 16:40:07 (penalizace 3 minuty)
Vítězní piloti KTM v jednotlivých etapách:
Sam Sunderland – Stage 1
Matthias Walkner – Stage 3
Marc Coma – Stage 5
Pablo Qunitanilla – Stage 8
Ivan Jakes – Stage 11
Toby Price – Stage 12
Ivan Jakes – Stage 13
Doplňující obsah
Nae nabídka
© 2024, Flash team s.r.o. – vechna práva vyhrazena
Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů (GDPR) | Prohláení o přístupnosti | Mapa stránek
Webové stránky vytvořila eBRÁNA | E-shop vytvořen na B2C Brána | XHTML 1.0