+420 326 334 827
prodejna@flash-team.cz
Silničářské mistrovství světa je zahájeno
Ji čtvrtým rokem je součástí silniční Grand Prix kubatura čtyřtaktních dvěstěpadesátek Moto3. Vechny ročníky v poháru konstruktérů ovládly motocykly vyrobené v Mattighofenu a se silnou sestavou vyráí „oranoví“ i do letoních bojů o světové vavříny. S motocykly KTM RC 250 GP pojede dokonce pět týmů a jedenáct pilotů. Mezi největí favority na zisk titulu budou patřit jezdci továrního týmu Red Bull KTM Ajo, kterými budou letos Jihoafričan Brad Binder, Portugalec Miguel Oliveira a také ná reprezentant Karel Hanika, který ke svým letoním plánům uvedl: „Máme skvělý tým i motocykl. Letoní rok je perfektní pro zisk mého prvního pódia. Mám více zkueností neli v loňském roce a to mi dává mnohem více jistoty. Myslím, e vichni tři budeme moct získal pro ná tým dobré výsledky.“ S dalí „Kačenou“, tentokrát připravovanou týmem Drive M7 SIC bude startovat dalí český zástupce Jakub Kornfeil.
Red Bull KTM Ajo
#41 Brad Binder (RSA), #44 Miguel Oliveira (POR), #98 Karel Hanika (CZE)
Sky Racing Team VR46
#5 Romano Fenati (ITA), #16 Andrea Migno (ITA)
DRIVE M7 SIC Racing Team
#84 Zulfahmi Khairuddin (MAL), #63 Jakub Kornfeil (CZE)
RBA Racing Team
#22 Ana Carrasco (ESP), #31 Niklas Ajo (FIN), #91 Gabriel Rodrigo (ARG)
Schedl Racing
#65 Philipp Öttl (GER)
Letos ale piloty s motocykly KTM rozhodně nečeká lehká sezóna a tenhle ročník bude pravděpodobně nejsilnějí a nejvyrovnanějí konkurence, která se dosud v téhle nové kubatuře objevila. Silné budou zejména týmy s motocykly Honda, s nimi budou startovat například zkuený Brit Danny Kent, paněl Efren Vazquez či Francouz Alexis Masbou, ale i nastupující generace - Italové Niccolo Antonelli, Enea Bastianini či megatalent Fabio Qartararo z Francie. Hodně posílila také indická Mahindra, která spojila síly s týmem Jorgeho Aspara Martineze a piloty Francescem Bagnaiou z Itálie či Jorge Martinem a Juanfanem Guevarou ze panělska. Zapomínat nesmíme ale ani na tým Husqvarna, startující se panělem Isaacem Viňalesem a půvabnou Mariou Herrerou - zasvěcení samozřejmě vědí, e zde se jedná o motocykly KTM převlečené do barev Husqvarny.
Grand Prix Kataru
K prvnímu závodu „účastníci zájezdu“ zvaného Grand Prix vyrazili do Kataru, kde se na tamním okruhu Losail odjel ji tradiční noční závod. Ten dal pod září megavýkonných světlometů jasně najevo, e to letos nebudou mít piloti s motocykly KTM vůbec jednoduché. U ve kvalifikaci vem dokázal svoji rychlost Francouz Alexis Masbou s Hondou připravovanou týmem Saxoprint RTG a do první řady se spolu s ním postavil paněl Isaac Viňales s Husqvarnou a dalí Honda, tentokrát sedlaná Italem Niccolo Antonellim. Nejrychlejí KTM stála na osmém místě startovního rotu v sedle s Portugalcem Miquelem Oliveirou. Z naich pilotů byl rychlejí Karel Hanika (čtrnáctý), zatímco Jakub Kornfeil si připsal a estadvacátý čas.
Po startu vyrazil nejrychleji poleman Alexis Masbou, a bohuel hned v samotném úvodu havaroval Miguel Oliveira. Karel Hanika jel čtrnáctý, Jakub Kornfeil se posunul na devatenácté místo, nicméně o něco později se opět propadl na pozice, ze kterých startoval. V polovině závodu se na čele neustále přetahovala skupina třinácti pilotů, mezi které se zařadil také Karel Hanika, který ale jezdil spíe v jejím závěru. Nejvíce byli vidět piloti týmu Leopard (Kent a Vazquez) a dále Alexis Masbou, Enea Bastianini a také letoní nováček Fabio Quartararo. Jakub Kornfeil se pohyboval těsně za příčkami zajiujícími body a bojoval nejvíce s Italem Romanem Fenatim. Dramatickou bitvu, která se rozhodla a na cílové čáře pro sebe rozhodl Francouz Alexis Masbou, který se na cílové rovince vyvezl za Italem Eneou Bastianinim a cílem projel první s rozdílem pouhých sedmadvacet tisícin. Tuto dvojici na stupně vítězů doprovodil velezkuený Brit Danny Kent. Karel Hanika si připsal tři body za zisk třináctého místa, Jakub Kornfeil závod dokončil sedmnáctý a z Kataru odjídí bez bodu.
Karel Hanika: “V několika úvodních kolech jsem zkouel udret si svoji pozici, ale ztratil jsem nějaký čas, pár lidí mě předjelo a u bylo hodně těké je dotáhnout. Natěstí pár kol před cílem se mi je podařilo opět dotáhnout a bojovat s nimi. Myslím, e s mým výkonem mohu být spokojený.“
Jakub Kornfeil: „V první řadě musím moc poděkovat mým mechanikům. Motorku připravili opravdu velmi dobře, díky čemu jsem mohl být dnes mnohem rychlejí. Výsledek závodu u tedy nebyl o nastavení. Podařilo se mi dobře odstartovat, co je vdy základ. Ovem ve druhém kole jsem se musel vyhýbat jezdci, který přede mnou upadl. Vyjel jsem mimo tra a opět se propadl někam hluboko. Je to koda, protoe v závodě u to s mou rychlostí nebylo vůbec patné. Na motorce jsem měl dobrý pocit a jsem přesvědčený o tom, e s konkurencí dokáeme dret krok. Nakonec jsme tedy nali dobré nastavení a u se moc těím, a budeme v naí práci pokračovat v Texasu.“
Výsledky Moto3 - Katar
1. Alexis Masbou (FRA), Honda, 38:25.424 min
2. Enea Bastianini (ITA), Honda, +0.027 sec
3. Danny Kent (GBR), Honda, +0.142
4. Efren Vazquez (ESP), Honda, +0.288
5. John McPhee (GBR), Honda, +0.693
…..
10. Brad Binder (RSA), KTM, +1.317
13. Karel Hanika (CZE), KTM, +1.869
14. Philipp Oettl (GER), KTM, +2.504
16. Miquel Oliveira (POR), KTM, +6.814
17. Jakub Kornfeil (CZE), KTM, +8.760
24. Andrea Migno (ITA), KTM, +29.485
27. Gabriel Rodrigo (ARG), KTM, +46.406
28. Zulfahmi Khairuddin (MAL), KTM, +1:04.409 min
29. Loris Cresson (BEL), KTM, +1:40.606
DNF, Romano Fenati (ITA), KTM, +1 lap
DNF, Niklas Ajo (FIN), KTM, +17 laps
DNS, Ana Carrasco (ESP), KTM
Doplňující obsah
Nae nabídka
© 2024, Flash team s.r.o. – vechna práva vyhrazena
Obchodní podmínky | Ochrana osobních údajů (GDPR) | Prohláení o přístupnosti | Mapa stránek
Webové stránky vytvořila eBRÁNA | E-shop vytvořen na B2C Brána | XHTML 1.0